###Prox venttiilit Titanium venttiilit valmistetaan Euroopassa korkeimpien laatustandardein ja tietotaidoin, käyttäen uusimpia titaanimateriaaleja ja -pinnoitteita. Tuotteet ovat laadultaan alkuperäistä parempia (Prox jousilautanen ja venttiilin varsi on yhdestä titaanikappaleesta tehty, kun alkuperäinen on ns. kaksiosainen. Näin ollen Prox venttiilit ovat kestävämpiä). Titaani on erittäin eksoottinen materiaali ja vaatii työskennellessä seuraavat asennusohjeet. 1. ÄLÄ KOSKE VENTTIILIN PINTAAN PALJAIN KÄSIN!!! Käytä hanskoja tai esivoitele venttiili moottoriöljyllä. Tämä toimenpide vähentää riskiä syövyttää venttiilin pinnoitetta. 2. ÄLÄ koskaan käytä uutta venttiiliä seetien hiontaan, käytä vanhaa (viallista) venttiiliä. 3. Huomioi, että jokaisen venttiilikoneiston kasauksen yhteydessä venttiilien seetit täytyy koneistaa. Tämä tehdään jotta varmistetaan 100% kontakti ja seeti saadaan puhtaaksi kovettuneesta kerroksesta. Kontaktialueen leveys (venttiililautanen/seeti) tulisi olla vähintään 1mm. Yleisesti kulman tulisi olla 45 astetta, kuitenkin ensisijaisesti tulee käyttää valmistajan ilmoittamia arvoja. 4. Uudet venttiiliseetit tulee olla pehmeää materiaalia, kuten pehmyttä terästä, pronssia tai Beryllium-kuparia, kaikki lämpökäsiteltynä Rockwell, RC32 tai edellä mainittuja vähempään arvoon. Useimmat alkuperäiset venttiiliseetit (titaaniventtiileille) ovat valmistettu vastaavista/sopivista alumiineista. ##HUOMIO! Jokaisen venttiilikoneiston korjauksen/huollon yhteydessä venttiiliseetit tulevat ohuemmiksi, mikä heikentää lämmönsiirtoa, lisäten luonnollista kovettumista. Jokainen venttiiliseetin (syventyminen) hionta heikentää moottorin virtauksia. Lisäksi että moottorin hyötysuhde heikkenee, myös venttiilin jäähtymiseen tällä on negatiivinen vaikutus. 5. Käytä vain alkuperäisiä venttiilijousia tai sellaisia, jotka eivät ole alkuperäisiä jäykempiä.